Key West 21 juni

Nu hade vi fördelen att vi utgick från utkanten av Miami istället för som första planeringen åka firekt från Marco Island. Efter em och en halvtimma gjorde vi ett stopp utanför Islamorada och kollade in stranden som låg efter vägen. Fortsatte sedan ytterliggare någon timma till Marathon för lite mat i den världskända restaurangen McDonalds. "Vi sprang inget Marathon, men vi har sprungit i Marathon.

Första stoppet efter Islamorada.
Efter ytterliggaren än halvtimma stannare och parkerade vi i Bahia Honda State Park för lite bad. Parken är den ända som har naturligt fin sandstrand i Floridas Key. - Men om stranden var fin så var strandkanten täckt med  1 o 1/2 meter tång som var ganska strävt, och även i vattnet flöt det omkring. Vi vuxna badade i skönt vatten men inte Mathilda och Melker. Vi var då i Mexikanska Gulfen.
efter det gick vi ca 100 meter till andra sidan och då vart det Atlanten vi badade i. Här var stranden fri från tång. Varmt och skönt.

Bahia Honda State Park. Här syns den avkapade
gamla järnvägsbron.

Kraftigt hår under armarna.

Stefan har återfått håret..

Nu hade vi en timma kvar till Key West på den fantastiska vägen med totalt 42 broar till 43 öar. man såg också några långa broar som var i dåligt skick och ej körbara eftersom de var avkapade på några ställen. Ursprungligen hade det gått tåg på dem i början av 1900-talet. På 1930-talet ersattes de av några nya broar och det blev bilväg istället till Key West.
När vi checkat in blev det omgående poolbad och då stortrivs barnen. På kvällen besöktes den sydligaste punkten i Key West o USAs fastland, Southernmost Point. Därefter gick vi förbi Ernst Hemmingways hus som var stängt för dagen. Vi gick sedan hela Duval Street, spanade in Sloppy Joe's Bar, Hemmingways favoritbar.
Start av sightseeingen i Key West.

Minnesmärket för den sydligaste punkten.

Utanför Sloppys Joe's bar.

Sloppy Joe's bar.

Lite handling igen på Ron Jons Surfshop och sedan ut på den välkända Sunset Pier. Där intog vi lite dricka i inväntan på solnedgången. Marianne och jag han också se en delfin bredvid oss. Lite moln skymde så solnedgången vart fin men inte mer.
Hard Rock Cafe vart matstället för kvällen. På väg till busshållplatsen för Hotell Hilton köpte vi Key Lime pai som vi dock sparade till nästa dag då vi var proppmätta. Enda minuset var att bussen som skulle hämta upp inte kom vid 22,30. Efter lång väntan ringde Micke till hotellet och undrade var bussen tagit vägen. När den sedan kom efter 23 åkte den inte direkt till hotellet utan till första hållplatsen så vi var inte tillbaka för 23.40. Ingen dricks!