BIKE BROTHERS

Dag 2 startades med en bra frukost som enligt reklamen bestod av ekologiska produkter. Den var iallafall mycket bra. Beställde sedan en taxi till Madla utanför Stavanger. Det fanns också tåg till Stavanger som jag tänkt ta, men enligt grabbarna på Racingdepot så skulle jag iallafall åka taxi från Stavanger Central till Madla och det var nästan lika långt.
Kom fram till Bike Brothers efter 15 minuter och när jag frågade efter Arnstein, då sade de på verkstaden att han var i butiken i Sandnes, där hotellet låg!! Hursom helst så hade vi bestämt mötet i nya butiken och efter 5 minuter kom den
ena ägaren Jarle som visade runt tills Arnstein dök upp lite senare. Efter genomgång av nya produkter och diskussion
var jag klar före 11,00 och flyget gick inte förrän 15,00.

Verkstadsingången Bike Brothers

Stora skyltfönster på framsidan.

Mycket cyklar hade de

Cervelo importera de både färdiga cyklar samt ramset.

BROS är deras eget märke från Taiwan.

Disken mitt i butiken.

Väldigt snyggt vid tillbehör och kläderna.

Sadlar och däck till höger mest vikbara Conti,

Arnstein och Jarle som startade Bike Brothers för 11 år sedan.

Jag skulle få skjuts efter deras lunch så jag gick till ett stort shoppingcenter där de hade en cykelaffär tillhörande butikskedjan Anton Sport. Det skulle nu bli en Sport-1 butik eftersom Sport-1 äger Anton Sport. Gick sedan något varv och studerade sortimentet i Clas Olsson butiken. Tog sedan en hamburgertallrik innan jag gick tillbaka till Bike Brothers för att få skjuts till Sola flygplats för flyget till Oslo. Väl framme i Oslo skulle jag passera säkerhetskontrollen och då skulle min väska kontrolleras. De påstod att det var något metallföremål i den som var som en skaft med vinkel. Jag öppnade och han kollade utan att hitta något,men han var envis. Till slut grävde han fram en insexnyckel på 1dm som blivit kvar i väskan sedan jag tog den till Mattias för att låna en storlek mindre. Hm, jag tyckte det var komiskt då jag rest med den i väskan både till Amsterdam och dagen innan i Oslo. Jag sade det till honom. men han sade bara " Jag jobbade inte igår"  Hemma strax för 20,00 och kände att förkylningen blivit värre.

Innifrån centrummet vid matställena.

och från en av butiksgångarna med flera klädesbutiker.

SANDNES 6 APRIL

Då var det dax för nästa resa. Taxin hämtade mig 8,00 till terminal 2 för flyg med Norwegian. Först till Oslo och 2 timmars väntan innan Norweigians flight till Stavanger. Ken Meland hämtade upp mig för färd till Racingdepots lokaler i Sandnes, Ken var säljare hos Shimano Nordic för ett par år sedan med fick ett säljarjobb hos Racingdepot och slapp resor. Idag är Ken ansvarig for själva Racingdepot. Ken är en gammal bekant till vår familj, även Kens mamma och pappa har vi lärt känna sedan BMX åren runt 1990-93. Efter genomgäng av deras lager hade jag produktgenomgång med Morten Forus och Ken. Även Morten är en gammal bekant till mig och även pappa Lars Forus som är en DBS profil i Norge och även välkänd i Sverige. Mest intresse var nya Ultegra som jag också fick provorder på.Vart sedan körd till hotell Recidence av  Ken där jag är nu och sammanfattar dagen. Ikväll blir det en Italiensk med Ken och Morten.

Väntan på min röda väska.

Annan vinkel av avgångshallen

Morten, VD Erik Johan och Ken.

Snyggt visningsrum. Nytt sedan jag var här 2007.

En bild till

Vid busstorget i Sandnes

Gågatan utanför hotellet

Hotell Recidence

Reception med hissarna längst in

Utsikt från hotellrummet åt höger. Jag blir frestad av skylten "Vinmonopolet"
...men fast det är ju bara måndag och.......

Polisen har kontoret vid utsikten åt vänster. Bästa att skippa Vinmonopolet!