Taipei 5-9 mars 2012

Då har jag lämnat ett grått och mulet Hong Kong och kommit till ett ännu gråare och regnigt Taipei.
Möttes av en skylt med namnet STEFAN EKWALL, och bilfärden tog över 1 timma. Det var mycket trafik kring Taipei.
Incheckningen på Grand Victoria tog tid. Först när de checkat in mig var det bara till den 7 mars, och de beklagade att jag måste försöka hitta ett annat hotell. Jag fick slå igång min data för att hitta bekräftelsen som en på Shimano har gjort. Åh, ni var inte incheckat förrän imorgon då de hittade min bokning. Den första hade de bara stryket ett annat namn och skrev mitt efter passet antar jag. Nåväl nu hade jag ingen bokning på måndagen istället. Tydligen har min ändring till den 5 mars istället för 6 mars inte nått fram. Det var ju meningen att Peter F och jag skulle varit i Hong Kong en dag till. Nåväl så hade de ledigt rum så allt blev ok efter en kvart - 20 minuter.Tog det lugn resten av dagen. Åt en risrätt med kött i på den Japanska restuarangen.
Dag 2
Vaknade redan vid 3-tiden och hade svårt att somna om. Gick väl tillslut eftersom jag vaknade halv åtta av mobilen. Frukost och sedan jobbade lite med datan innan jag gick iväg till ett shoppingcenter och tittade lite. Åt en Möven Pick glass ( som blev för stor), så lite senare vart det en Big Mac och vatten, ingen meny. Återigen tillbaks till hotellet och jobbade vidare. Jag har inte träffat några andra från Shimano ännu och på kvällningen gick ned och åt lite för mig själv. Antar att de andra gått iväg och ätit men eftersom jag fortfarande är hängig kan det vara skönt att bara vara för sig själv. Imorgon blir det tidig uppgång för avfärd till mässan.
Inkapslat bygge på väg till flygplatsen. Undra hur många meter väv det går åt?
Höghus samling. Typisk i Hong Kong där det bor mer människor än hela Sverige
Cathay Pacific, planet som skall ta mig till Taipei
Utanför entren till Grand Victoria. 4:e året på samma hotell
Tågbanan högt upp och några scouter som det vimlar av i Taipei.

Kommentarer
Postat av: Marianne

Jobbigt att börja tjafsa vid incheckningen. Då vill man ju bara komma in på rummet. Tur att det löste sig.

Kan en glass bli för stor för dig :D

Hoppas att du snart hittar dina kompisar och att du mår lite bättre.

Puss

2012-03-06 @ 15:31:19
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Vad roligt att du resebloggar!

Skönt att det löste sig med hotellet till slut!



Kram!

2012-03-07 @ 23:19:37
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0