Hongkong 2012

Då var det dax igen för långvägaresan till Tapei Bikeshow. Vi har gjorts så tidigare år att vi åker via Hongkong och gör ett stopp där. I år var det inte riktigt som det var planerat. Peter F och jag hade planerat att åka till Makau på måndagen 5 mars, men tyvärr kom Peters sjukdom tillbaka väldigt snabbt. Jag har bokat om så jag lämnar Hongkong på måndag och kommer till Tapei en dag tidigare. Flygresan gick bra. Lite irritation i halsen men annars ok. Tog en Minty pepparmint snaps på Helsingfors flygplats. Kom fram efter 10 timmars flygning. Tåg tåg från flygplatsen, ca 20 minuter till Kowloon station, sedan taxi till hotellet, The Kowloon Hotel http://www.harbour-plaza.com/theKowloon
Vilande 2 timmar innan jag tog mig upp till Skybaren på Sheraton hotel somm ligger 100 meter ifrån mitt hotell. Tyvärr var det inget bra väder denna gång, dis och dimma och regn i luften. Lazershowen i Hongkong kör de varje kväll strax efter 20,00. Det syns normalt bra från huvudön Hongkong och från Kowloon där jag är. Avslutet kvällen med en Surf o Turf på Outback grillhouse.
Vy över gatan utanför hotellet
från andra sidan gatan
Utanför entren till hotellet

Kommentarer
Postat av: Marianne

Vad är det som ligger bredvid glasen på första bilden? En halväten pizza? Ett stycke kött eller en dekoration i bordet?

2012-03-04 @ 18:04:03
URL: http://marianneekwall.blogg.se/
Postat av: STEFAN

Man kan undra vad det är.

Det är bordsdekoration

2012-03-05 @ 01:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0