Taiwan Bike show 2


Väckning halv sju för att hinna ladda upp bilder till bloggen som är mycket svårt på kvällen, antagligen hög belastning på nätet. Bussen till mässan avgick kvart i nio och det är fascinerande att se alla motorcyklar och skotrar vid rödljusen. När de drar iväg är det som starter i något race. Väl framme med bussen så gick jag runt lite innan första kunden kl. 10,00. Fick också lite tid över att gå runt lite och titta främst på cyklar och våra konkurenter med komponenter. Vid fem-tiden var jag klar och tog en taxi tillbaka till hotellet där Peter och Peter satt utanför i solen och tog en öl. Kvällen avslutades med några kolleger från Shimano Europe på TGI Friday och en kaffe i shoppingcentrumet bredvid hotellet där Peter M mötte upp med Arnold efter att ha varit på Derby Trading party. 





Morgonrace vid röd-ljuset




City av Taipei från bussen på väg till mässan




Taipei 101 från bussen




Min kollega Igor på väg in på mässan

Och Peters morgonhumör är det inget fel på



Peo Helge från Skeppshultcykeln på väg till mig på 5:e våningen





Jagwire har börjat med mycket färger på sina vajrar



Snygga displayer med Dura Ace i Shimano Taiwans monter




och Yumeva, Shimanos upgrade komponenter med XTR och Dura Ace





Francis Sin som var Shimanos salesmanager före mig i Norden. Francis
har nu hand om eftermarknaden i Taiwan





SRAM:s monter låg bredvis Shimano Taiwan




Campagnolo låg i närheten och var stilrena




Campagnolos displayer med 11 -delade växelsystem




Ghost tillhör numera Accel group där Tunturi från Finland ingår




Och några fler GHOST




Dahion hade också en ny linje med små stadscyklar som de flesta är ihopfällbara




Och en Taiwanesisk firma med barncyklar mest i rosa. De var inte glada i att
jag tog detta foto, Vad gör man då på en mässa?




På väg hem, En grön park i city




Och här sitter Peter F, Arnold och Peter M. Arnold är Peter M:s kollega i Shimano Europe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0