Los Angeles Maj 2012, sista dagarna

Då börjar vi närma oss slutet på resan. Efter frukost på Ramada motell skulle vi försöka slutföra

området. GPS:en visade nästan 8 mil,inte miles! Så då sökte vi butiker inom 5 miles, c:a 8 km. De fyra första hade antingen flyttat eller var någon Surfbutik som kanske beställt hem några skor någon gång. Till slut hamnade vi i en DP-butik som hade lite av Converse, men inte alls det vi sökte. Vi frågade tjejen i kassan var de hade större sortering och  i Santa Monica skulle det finnas flera butiker på en gågata med butiker. Där hittade vi en ren Conversebutik med ett skyltfönster med bara skor i rött och blått som bildade USA:s flagga.Här kunde vi göra nästan hela vårt inköp, bara Mathildas stövelsko och en färg till Tyra fanns inte. Därefter fann vi en Victorias Secret. Där kunde Nicklas slutföra beställningar till Tine och Katrine. Sedan var det dax att åka på besöket till Shimano i Irvine och efter lite köer i början flöt det på riktigt bra enda till Huntington Beach, 20 minuter innan vi skulle vara framme. Då vart det tvärstopp i alla riktningar. Körbanan för mötande var helt tom , så en amerikansk tjej hoppade över och bad Nicklas att ta ett kort på detta sällsynta. De verkar aldrog att upplevt detta förrut. Efter 1 timma gav vi upp och sneddade över alla filer och svängde av över en refug till Huntington Beach. Vi hade tur att flera andra hade gjort likadant och det fanns luckor i filen.

Helt rent i motsatta körbanorna

Och tusentals bilar bakom oss,som vi kunde se när vi körde tillbaka

Det visade sig sedan att en kvinna kört rattfull och kört in i en stolpe för elledningarna, som fallit ner över alla körbanorna. Enligt någon nyhetssajt skulle det tagit totalt 9 timmar att klara av allt, men vi vet inte hur länge det var totalavstängt. Vi åkte till Long Beach och checkade in på vårt sista motell. Vilade lite och tog sedan ner till hamnpiren och parkerade. Fört lite shopping av en nödvändig väska för Nicklas för att få hem allt vi köpt. Sedan avslutade vi med en god tornfiskfile i en restaurang längst ut på piren.

Nere vid piren vid Long Beach

Fyren vid Long Beach

Sista dagen och det var grått väder igen. Los Angeles har inte haft så bra väder som Las Vegas.

Checkade ut och åkte till en Mac Donalds för frukost. De hade en verklig bra gröt med stora blåbär som vi köper hemma. Sedan åkte vi tillbaka till Santa Monicas shopping område och gick in i en annan skobutik med häftiga skor. Här hade de Mathildas stövelsko och ett par gula till Tyra. Nicklas shoppade också till sig själv och till Sandra Ö. Solen hade nu kommit fram och vi åkte längs beacherna vid Santa Monica och Venice Beach och sedan tillbaka till Avis med hyrbilen. Resan  i Californien var nu slut.

Då var vi på flygplatsen för hemfärd

En extra väska som inte var med på resan till LA