Dag 2 St. Aygulf

Vaknar tidigt och ser en fin soluppgång utöver havet. Efter en gemensam frukost tar Bas van Dooren med sig
min kund Simen på en cykeltest av våra nya komponenter. Kunderna har signerat ett avtal att de inte får prata
om de nya komponenterna utanför deras arbetsplats, samt ett avtal om cykling på egen risk. Förra veckan var det en från Cannondale som cyklade omkull utför då han släppte ena handen för att ändra framgaffelns hårdhet och fick kast och skadade armbågen vid fallet. Inte helt riskfritt!
Jag själv var med om en genomgång med Bianchi Italien på förmiddagen och Mattieu från Shimano Frankrike tog
med dem på cykling mitt på dagen. Vi avslutade sedan med en lunch med dem. Sedan tog jag mig själv ut och jämförde växling och bromsar på två av våra nya "heta"nyheter till säsongen 2011. Imorgon blir det en lugn start
innan jag tar tillbaka hyrbilen som Shimano haft till Nice flygplats, Eventuellt kör jag genom Cannes när jag ändå har tid över innan flyget går 14,40 via Zürich. Beräknas landa 19,00 på Arlanda,

Tidig soluppgång över havet.

och lite senare innan frukost 7.30

Federico Gardin och  Lecchi Angelo från Bianchi får någon information av Bas.

Simen på en av testcyklarna.

och i aktion utför.

och en stilstudie på Bart Boom som är serviceansvarig i St Aygulf.

och här är det Mathieu som pratar med Lecchi.

och  från Shimano Japan "Tomoc" Yamamoto som tar emot kommentarer
om komponenterna.

och mister Ekwall också efter en mindre test.

Bakom hotellet har Bart sin serviceplats.

Långa dagar för Bart med finjustering av cyklarna åt kunderna och avslutande rengöring av cyklarna.

St. Aygulf Frankrike

Nu den 28 oktober flög jag från Arlanda via Köpenhamn till Nice. Frankrike. Det är andra gången i år som jag flyger till Nice. Förra gången i Juni var det privat med Marianne. Denna gång är det med Simen Langeland från Hardrocx i Norge. Vi blir upphämtade av Bart Boom Shimano marketing som kör oss till St-Aygulf 40 minuter från
Nice. Tanken var att jag skulle ha genomgång med nya produkter för 2011 nästa dag, men då genomgången och
testcyklingen tar längre tid än planerat så kommer vi att göra presentationen idag. Först tog jag och Simen en kort promenad ner till beachen och båthamnen i en härlig temperatur av 20 -22 grader och solsken. Sedan har vi en två timmars genomgång av nya produkter och främst mountainbike XTR som kommer att bli populärt bland många MTB cyklister. Sedan upp till rummet för att göra sig klar till en gemensam middag med Orbea, Bianchi, Hardrocx och arbetskamraterna från Shimano. Efter nägra matcher i baren med ett fotbollsspel gick jag till rummet vid 10 tiden.

Simen Langeland från Hardrocx i Norge

Bart Boom från Shimano som hämtade oss på flygplatsen.

Stranden nedanför hotellet. Nice på andra sidan av bukten.

Hamnen bredvid men inte så imponerande som Nice eller andra ställen vid Riviäran.