EUROBIKE-2

Dag 2 startade tidigt med morgonmöte med alla Shimano medarbetare, säkert mer än 75 personer från alla världsdelar.
Första dagen går några team runt och kontrollerar nyheter på mässan och så redovisas de med power point presentationer och med nummer på montern så att man kan gå och studera nyheterna själv. Dagen började sedan med några kunder som inte kom i tid och det pajar oftast planeringen då man måste klämma in dem senare.
Dagen avslutades med att Anders och jag åkte tillbaka till hotellet där vi hade Peo och Kjell från Skeppshultcykeln på middag. Övriga var ute med Team Sportia.
Dag 3 kom vi iväg en kvart över åtta och köerna på vägen till mässan startade tidigare än vanligt Några möten och vi tvåtiden tog vi oss tillbaka till flygplatsen där jag sitter nu och väntar på flyget hem.

BMX uppvisning var populärt

Och publiken ifrån en annan vinkel

Scott montern var snygg som vanligt

och även snygg design på cyklarna

Det var också en välbesökt monter

En bild in i Shimanon stora monter

PRO avdelningen

och en monter med Shimanos exklusiva Yumeda produkter för XTR och
Dura Ace.

EUROBIKE 2009

Så var det dax för årets stora start på säsongen 2010, Eurobike i Friedrichshafen.
Friedrichshafen ligger vid Bodensjön i södra Tyskland.
Vi reste med SAS från Arlanda  1 sept och kom fram till hotellet Golfhotell Bodensee, som ligger
8 km från Lindau. Det var Andrew, Anders,Peter F, Joakim, Calle F ochTerje.
Första kvällen i fantastiskt skönt väder åt vi en äkta wienerschnitsel som man brukar starta Tysklandsbesök med.
Onsdag 2 sept var första mässdagen och vi åkte i 2 bilar från hotellet vid 8,00 för att vara framme i god tid till 9,00. Jag missade en högersväng efter att jag pratat i telefon. så vi fick vända bilarna. Nu får jag nog sparken som co-driver, men det har väl med 60 års krisen att göra. Mässan gick bra fast det var varmt och ganska mycket
besökare och rekord i utställare. Efter mässan åkte Terje och jag till centrum och åt en fisk tillsammans med Per Åke från Cykelcentrum Borlänge och min tidigare arbetskamrat Anders Carlsson från Östersund.

Sovrummet i Anders och min "stora lägenhet"

Bild på ett av rummen

En koncentrerad Terje som går igenom sina mail