Hemresa via Bangkok

Så var det dax för sista dagen på mässan och hemresa på kvällen. Vi tog bussen som tidigare till mässan och jag hade med mig mitt bagage. Jag skulle ensam ta kvällsflyget hem då Peter Fåglum skulle till Shimano Japan dagen efter och Peter Mattisson skulle åka hem dagen efter. När det var daxs gick jag utanför mässan och frågade en vakt var jag kunde ta en taxi. Det fanns några bilar på andra sidan men vakten vinkade in en annan bil. Det visade sig att taxichauffören kunde ingen engelska och från andra sidan gatan kom en taxichaufför i vanliga kläder och slet i min väska och sade att han skulle köra. Jag försökte prata med den första som ringde upp taxiväxeln och jag fick prata med en kvinna som tolkade och vi kom överens om ett pris av 100 Taiwan dollar som den andra också hade begärt. Jag tog den första taxin och den andra vart sur och gick iväg. Men taxichauffören som körde mog verkade inte hitta vägarna till Taípei Internationell Airport eller så ville han hitta snabbare vägar på eftermiddagen. Hursomhelst så kom jag fram till flygplatsen och checkade in. Då fick jag besked att flyget till Bangkok gick på tid men därifrån till Stockholm var det ny avgångstid 7 och en halv timma senare än beräknat. Det innebar " One night in Bangkok" När jag kom fram till Bangkok tog jag mig till Thai:s servicedisk. Jag fick anvisning om ett hotell för natten. Väl ute genom passkontrollen försökte jag leta efter representant för hotellet och det tog en stund. Vi fick sedan vänta på några mer passagerare innan vi kom iväg till hotellet. Framme strax före ett i natten och det var fortfarande fruktansvärt varmt och inget ombyte hade man då bagaget var kvar någonstans på flygplatsen. Efter 3-4 timmars sömn vart alla hämtade av en stor buss till flygplatsen igen. Flyget skulle gå 8,00 och vid gaten såg jag att de höll på med en kåpa vid en motor. Sedan fick vi information om en halvtimmes försening och byte av flygplan. Vi kom iväg 40 minuter sent men landade på Arlanda 13,30 vilket var den tiden som vi fått som tid hemkosttid. Sammanfattning av resan är att det gick mycket bra med det mesta. Enda plumpen var det sena flyget från Bangkok till Stockholm.



Utsikt från rummet. En baseboll träningsanläggning



Här lämnar jag mässan




Ett konstverk vid entrén




Ett stort kinesikt hotell bredvid highway på vägen till flygplatsen i Taipei



En snygg konstruktion på en bro




Inne på flygplatsen. Den stora statyn med draken och båten




Väntan vid gaten




Jumbojeten som vi skulle flygit med men som hade något problem

Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att läsa om din resa!

Trist bara med hemresan...



Kram kram!

2010-03-23 @ 22:22:38
URL: http://www.familjenastrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0