HEMMA FRÅN TAPEI

Ja så var det sista dagen på mässan med några möten. Det är ju kul att vara i Tapei även om dagarna blir jobbiga. Sista
dagen var lugnare så Peter och jag åkte till mässan 9,00 med en mindre buss från hotellet. Tydligen sponsar mässan på alla transporterna från olika hotell. Något som inte fungerar bra är mobiltelefonerna mellan varandra på mässan.
Jag har sökt både Peter och Anders och de hade sökt mig. Jag hade några missade samtal som jag provade ringa upp, men man hör bara Taiwan kvinnor som säger något man inte förstår- Kanske skulle lära sig lite Taiwanesiska snabbt till nästa år! Till slut fick vi kontakt och kunde möta upp med Anders för att ta en taxi till flygplatsen. Vi såg först en busshållplats där bussarna gick till flyget, men det skulle ta mer än en halvtimma till avgång, så vi sökte taxi. Till saken hör att taxi får bara lämna av på framsidan av mässan och plocka upp på en sida. Men vi vinkade på en som visade att vi skulle gå över gatan så körde han runt. Under tiden kom det en annan taxi som bara stannade och vi hoppade in sedan väskorna vart inlastade. Då kom det någon form av vakt och tog bilder när taxin drog iväg. Kanske får de någon tillsägelse eller böter. Ingen ide att fråga då det knappt förstår vad man säger. Men det gick bra till flyget och alla flyg hem gick bra och vi var på Arlanda 05.35 istället för 06.05 och väskan min kom ganska snabbt. Anders väntade fortfarande på sin och hoppas den kom snabbt så att Anders hann med ett tidigare tåg än planerat till Falun. Nu tänker jag på Peter som har sitt kvar. Antagligen är Peter pigg eftersom han var ensam kvar och känner jag Peter rätt så vilade han igår kväll för att vara pigg inför hemresan.
Slutrapport för denna resa.



Väntan på väskorna



Anders på väg till bagagebandet



och avslut av resan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0