BIKE BROTHERS

Dag 2 startades med en bra frukost som enligt reklamen bestod av ekologiska produkter. Den var iallafall mycket bra. Beställde sedan en taxi till Madla utanför Stavanger. Det fanns också tåg till Stavanger som jag tänkt ta, men enligt grabbarna på Racingdepot så skulle jag iallafall åka taxi från Stavanger Central till Madla och det var nästan lika långt.
Kom fram till Bike Brothers efter 15 minuter och när jag frågade efter Arnstein, då sade de på verkstaden att han var i butiken i Sandnes, där hotellet låg!! Hursom helst så hade vi bestämt mötet i nya butiken och efter 5 minuter kom den
ena ägaren Jarle som visade runt tills Arnstein dök upp lite senare. Efter genomgång av nya produkter och diskussion
var jag klar före 11,00 och flyget gick inte förrän 15,00.


 

Verkstadsingången Bike Brothers





Stora skyltfönster på framsidan.



Mycket cyklar hade de



Cervelo importera de både färdiga cyklar samt ramset.




BROS är deras eget märke från Taiwan.



Disken mitt i butiken.




Väldigt snyggt vid tillbehör och kläderna.




Sadlar och däck till höger mest vikbara Conti,



Arnstein och Jarle som startade Bike Brothers för 11 år sedan.


Jag skulle få skjuts efter deras lunch så jag gick till ett stort shoppingcenter där de hade en cykelaffär tillhörande butikskedjan Anton Sport. Det skulle nu bli en Sport-1 butik eftersom Sport-1 äger Anton Sport. Gick sedan något varv och studerade sortimentet i Clas Olsson butiken. Tog sedan en hamburgertallrik innan jag gick tillbaka till Bike Brothers för att få skjuts till Sola flygplats för flyget till Oslo. Väl framme i Oslo skulle jag passera säkerhetskontrollen och då skulle min väska kontrolleras. De påstod att det var något metallföremål i den som var som en skaft med vinkel. Jag öppnade och han kollade utan att hitta något,men han var envis. Till slut grävde han fram en insexnyckel på 1dm som blivit kvar i väskan sedan jag tog den till Mattias för att låna en storlek mindre. Hm, jag tyckte det var komiskt då jag rest med den i väskan både till Amsterdam och dagen innan i Oslo. Jag sade det till honom. men han sade bara " Jag jobbade inte igår"  Hemma strax för 20,00 och kände att förkylningen blivit värre.



Innifrån centrummet vid matställena.




och från en av butiksgångarna med flera klädesbutiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0